N279

Stand van zaken N 279

De provincie heeft opnieuw het traject gestart om te komen tot de reconstructie van de N279 tussen Asten en Veghel. Uitgangspunt is het verbeteren van de bereikbaarheid, verhogen van de veiligheid en leefbaarheid. Ook is het de bedoeling dat de N279 niet gaat fungeren als een afleider voor de A67/A2. Opmerkelijk is dat wel heeft de projectorganisatie al de opdracht heeft vanuit gedeputeerde staten om de variant 2 * 2 rijstroken mee te nemen in de plannen. Dit na lobby werk vanuit de ondernemers in de regio. Uit voorgaande plannen is bekend dat dit leidt tot een verviervoudiging van het verkeersaanbod en een vertienvoudiging van het vrachtverkeer en daarmee tot lange files en veel extra luchtvervuiling en geluidsoverlast.

Tot 7 juli was het mogelijk om ideeën/voorstellen etc. in te brengen. Vervolgens gaat de provincie aan het werk om te komen tot een aantal alternatieven, die verder worden uitgewerkt. Dit proces wordt open en transparant gevoerd. Om een goede communicatie met de vertegenwoordigers van de diverse belanggroepen mogelijk te maken zijn er zogenaamde belangtafels georganiseerd.

De reconstructie van de N279 loopt samen met de plannen van de N270 Helmond-Deurne (provincie) en de zuidelijke ontsluiting (Helmond). De wijkraden van Brouwhuis, Rijpelberg en Dierdonk trekken gezamenlijk op om ontwikkelingen te volgen en onze belangen te kenbaar te maken. Dit doen wij in de belangentafel voor de N279 ook mede namens alle wijk- en dorpsraden in de regio.

One Comment

  • Jca Derison

    Met de komst van de snelweg 279 en uitbreiding industrieterrein zie ik alleen maar nadelen voor de wijk brouwhuis, luchtvervuiling, geluidsoverlast ,arbeidsmigranten,mensen met psychische problemen, natuurschade

Laat een reactie achter bij Jca DerisonReactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.