Geen categorie

Viering bevrijding Brouwhuis

Het was een mooie stralende dag als we alweer vieren dat Brouwhuis 77 jaar geleden bevrijd werd. In de ochtend was het woord aan de scholieren samen met de vreedzame wijk. Voor hen is vrijheid gewoon. Maar vrijheid is ook kunnen zijn wie je bent, respect hebben voor elkaar, een thema dat ook nu heel actueel is. Ook onze burgemeester draagt dit een warm hart toe en was bij deze viering.

In de avond was heel Brouwhuis welkom en het was ook lekker druk. De avond werd geopend door onze eigen harmonie Amicitia. De nieuwe wethouder Andrew Harijgens hield een bevlogen toespraak, en legde mede de bloemenkrans bij het monument op het pleintje, en ook wethouder de Vries, zelf inwoner van Brouwhuis werd gespot. Het bevrijdingsvuur werd door scholieren van de Korenaar aangestoken een mooi moment de jongeren die samen met een veteraan dit voltooide.

De kindjes van de scouting waren ook aanwezig en de kinderen mochten na afloop ook nog mee voor een ritje met de oude jeeps die er ook weer bij waren. Al met al een mooie en betekenisvolle dag voor Brouwhuis.

Wilt u nog nagenieten of meegenieten, de foto’s staan nu op onze site: https://www.wijkraadbrouwhuis.nl/index.php/bevrijding-brouwhuis-2021/

We vinden het fijn als u een reactie achterlaat