Geen categorie

Stand van zaken

Als u dit bericht leest, hebben we net de officiële onthulling van het informatiebord van Landschapspark Kloostereind door wethouder Erik de Vries gehad. Deze onthulling kan gezien worden als de opening van het landschapspark, een initiatief van de Wijkraad van 2 jaar geleden. We zijn er apetrots op en hopen dat dit buitengebied van Brouwhuis voor veel Brouwhuizenaren wat gaat betekenen. De gelijknamige stichting die nu het beheer en de verdere ontwikkeling op zich genomen heeft wensen wij alle succes! Met Pinksteren hebben Wijkraad en Stichting samen op de Boeremert gestaan om het publiek duidelijk te maken waar zij voor staan.

Ook hebben we in de eerste helft van juni weer het jaarlijks gesprek gehad met gedeputeerde Van den Hout van de Provincie en met Paul Smeulders, wethouder in Helmond, met de bijbehorende ambtenaren, over het stankprobleem waar Brouwhuis al zo lang mee te kampen heeft. We hebben duidelijk laten weten dat het echt afgelopen moet zijn met dit probleem en dat wij concrete actie met tijdlijn willen zien van de overheid. In feite moeten de bedrijven zover gebracht worden dat zij ophouden met stinken zo dicht bij een woonwijk. Scherpere regelgeving maar ook financiële ondersteuning van initiatieven door de overheid zijn daarbij nodig.

Ik heb u al bericht over het Wijkraad-actiepunt om samen met de EHBO-Brouwhuis te werken aan een publiek AED-netwerk in Brouwhuis en Rijpelberg. De techniek voor de zogenaamde 6-minutenzones komt er wel, belangrijker is dat vele vrijwilligers uit de wijken zich gaan aandienen om de apparatuur te kunnen bedienen om zo mensen in nood te kunnen helpen.

We zijn benaderd door iemand van ROVER die zich heeft voorgenomen om de stationsomgeving in Brouwhuis te gaan verfraaien. Hier werken wij uiteraard aan mee, maar we hebben deze ROVER-man meteen ook gezegd dat wij zoeken naar mogelijkheden om het openbaar vervoer voor Brouwhuis te verbeteren. Hij heeft toegezegd ook daaraan mee te gaan werken!

Ten slotte wil ik nog opmerken dat wij als Wijkraad-organisatie een verdere stap zetten op digitaliseringsgebied. Het rechtstreeks informeren van de leden doen wij voortaan alleen nog maar digitaal, via de mailbox en via sociale media. Dit betekent dus dat wij geen brieven meer gaan rondbrengen naar mensen die nog niet zover zijn. Zorg dus dat u niet als digibeet door het leven blijft gaan!

Ben Vogel

Vz Wijkraad Brouwhuis

We vinden het fijn als u een reactie achterlaat