Geen categorie

De Algemene ledenvergadering

Weer een informatieve Algemene Ledenvergadering van de Wijkraad

Begin april hebben we weer een algemene ledenvergadering gehad. Daar hebben we deze keer een presentatie gehad over een AED-netwerk dat we willen opzetten in Brouwhuis en Rijpelberg met zogenaamde 6-minuten zones. Dit betekent dat voor elke plaats in deze wijken binnen 6 minuten een AED-installatie in de openbare ruimte beschikbaar is om mensen met hartproblemen te helpen. De apparaten moeten uiteraard wel bediend kunnen worden door vrijwilligers. In Brouwhuis hebben we een bestand nodig van zo’n 80 mensen die in voorkomende gevallen kunnen inspringen om het leven van mensen te redden. Dienen zich onvoldoende mensen aan, dan komt er ook geen AED-netwerk! Degenen die zich wel bij de Wijkraad opgeven krijgen daartoe uiteraard een cursus. Om tot het AED-netwerk te komen gaan de Wijkraden in samenwerking met de Brouwhuise EHBO-club en de Gemeente aan de slag.

Tijdens de ALV hebben we afscheid genomen van Yvonne Schelling die vanaf 2008 onafgebroken penningmeester geweest is. Voor haar jarenlange en uitstekend uitgevoerd werk hebben we haar hartelijk bedankt. Haar werk wordt overgenomen door Gerard Nooijen die al deze jaren reeds 2e penningmeester was. Verder is ons Bestuur definitief versterkt door Angélique van Deursen die als 2e secretaris Jolande Martens zal ondersteunen.

Zoals ik in februari in De Corridor schreef hebben we ook in 2017 veel dingen te doen, vandaar dat een enthousiaste wijkraadclub essentieel is. Het verder uitbouwen van Landschapspark Kloostereind is ondergebracht bij een aparte Stichting. Ook deze club is voortvarend aan het werk. Verder hebben we de voor ons zo belangrijke Werkgroep Overlast die continu blijft werken aan het terugbrengen van de (stank)overlast van bedrijven met name van BZOB. Helpt u ons s.v.p. met het melden van stankoverlast via het telefoonnummer 073-6812821 van de Provinciale Milieudienst. Hoe meer serieuze overlast gemeld wordt, des te meer zal er iets aan gedaan gaan worden!

Ben Vogel

Vz Wijkraad Brouwhuis

We vinden het fijn als u een reactie achterlaat